My Hijab, My Business

Foto: Amena Khan


ROSE stories heeft in samenwerking met de NTR en Moslim Omroep een documentaire geproduceerd over de ultieme storytellers van deze tijd: vloggers.
Populairder dan popsterren, geraffineerder dan topmodellen en invloedrijker dan glossy’s: vloggers zijn de supersterren van de nieuwe generatie. YouTube en Instagram zijn hun domein en creativiteit hun kapitaal.

My Hijab, My Business focust zich op het persoonlijke en professionele leven van een drietal populaire mode- en beauty-vloggers: Amena Khan, Nura Afia en Ikram Aqantos.  Ze zijn jonge, hijab-dragende vrouwen die allen geld verdienen met hun eigen video’s. Hun YouTube-kanalen lijken simpele hobby’s van jonge modepopjes, maar in werkelijkheid schuilt er een grote commerciële organisatie achter, die van vlogging een miljoenen-business maakt.

Deze unieke documentaire, gemaakt door een all women crew, vertelt specifiek het verhaal van vrouwelijke vloggers die een hijab dragen. Hoe beïnvloedt de hijab hun online business en hoe plaatsen zij zich met dit kenmerk in de (online) wereld van mode en beauty?

De drie vloggers ontvouwen zich als onafhankelijke, echte ondernemers, invloedrijke trendsetters met miljoenen volgers, soms ondersteund door de grootste sponsors uit de wereld van fashion en beauty. Hoe is het hen gelukt om een online imperium op te bouwen? Hoe ziet hun dagelijks leven eruit? Hoe verdienen ze hun geld? Wat zijn hun idealen? Waarom kiezen ze voor een leven in de schijnwerpers? En hoe denkt hun omgeving hierover?

 


 

Uitgezonden: 13 en 20 december 2015

Omroep: NTR & Moslim Omroep

Zender: NPO 2

Kijk hier deel 1 & deel 2 terug

 


 

My Hijab, My Business

is ontwikkeld in samenwerking met:


 

 



WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien